מזל טוב, עוברים דירה …..    ומה יהיה עם החתול/ים ?

 

ובכן – שאלה לעניין !! החתול הוא חיה עצמאית וטריטוריאלית מאד כך שכל שינוי במגוריו הוא שינוי משמעותי שעלול לגרור אחריו שינויים במצב הנפשי, ההתנהגותי, והרפואי. כל אלו –על רקע מצב של סטרס – תעוקה .

 

לכן, כדאי להפוך את המעבר לחלק ונעים ככל האפשר.

 

תחילה יום המעבר : אפשר ורצוי להגיע עם החתול למתן זריקת הרגעה לקראת המעבר , או לחילופין להשתמש בתרופות הניתנות דרך הפה, אם כי בדרך כלל הן משפיעות באופן פחות משמעותי. הוטרינרים שלנו בבית החולים לחיות בתל אביב ממליצים על מתן זריקות
המשפיעות במהירות ומקלות על התהליך.

חשוב להכין כלוב נשיאה מוכן ומרופד, מספר ימים קודם ,ולהניחו במקום מרכזי בבית כך שהחתול כבר יזהה ויכיר אותו מבעוד מועד, וניתן אף להניח את מנת המזון בתוכו מספר פעמים כדי להפחית את הפחד הטמון בכניסה אליו ביום המעבר.

 

כדאי להעביר את החתול למגוריו החדשים אחרי שהבית החדש עבר סידור וניקיון ראשוניים . כמו כן, לוודא שחפציו המוכרים של החבר על ארבע כבר יהיו מסודרים במקומם החדש – כולל ארגז הצרכים, מקומות מירבץ ומצעים, משחקים וכו'.

 

לאחר המעבר :  בהחלט ייתכן שהחתול יראה סימני פחד ועצבנות בימים הראשונים, ואף

יתחבא במקומות שונים במגורים החדשים . הכי חשוב – לתת לו את הזמן, לתת תמיכה ואהבה, ולרוב זה מסתדר תוך מספר ימים בודדים.

לאלו מכם הנהנים לאפשר לחתול לצאת מביתו – שימו לב – סביבת המגורים החדשה היא

עולם חדש ובלתי מוכר עבור החתול שלכם. הוא אינו מכיר את השכנים, (אלו על 2 ואלו על 4) אינו מכיר את התחבורה באזור, ואינו מכיר את מקומות המסתור.

כדאי לכן להמתין עם היציאה מהבית לפחות 2-3 שבועות , ובזמן הזה לוודא שהחתול למד להכיר את ביתו החדש במלואו, צבר בטחון, ומרגיש "בבית" .

רק לאחמ"כ לאפשר בהדרגה יציאה מהבית לפרקי זמן קצרים.  , ותחילה ללוות את החתול בדרכו .

 

תקופת המעבר הינה כאמור תקופה המלווה בסטרס (תעוקה) עבור החתול שלכם ולכן

לא מפתיע שבעיות בריאות מופיעות בזמן שכזה.

שימו לב לשינויים בתאבון, בכמויות השתיה וההשתנה, במתן השתן והצואה ( גם סימנים כמו השתנה מחוץ לארגז הצרכים הינם סימני מחלה לעיתים), נשימה ,ובכלל כל שינוי בהתנהגות הרגילה של החתול. שינויים כאלו יכולים לסמן לנו שמשהו אינו כשורה ואז כדאי לעלות על בעיות מוקדם ככל האפשר.

 

                                 בהצלחה

 

**  מחוייבים לבריאות החיות שלכם **

בי"ח לחיות נווה צדק , יצחק אלחנן 22 תל אביב , 03-5160257  www.vet4u.net

 

    שימרו על קשר