IBD  הוא " inflammatory bowel disease " – זוהי מחלה המכונה בעברית "תסמונת המעי הרגיז" וקיימת גם באדם.

במהלך השנים נתקלנו כאן כוטרינרים בבית החולים לחיות , במספר לא מבוטל של מקרים

גם בחיות מחמד בוגרות וגם בצעירות, ואפילו מתחת לגיל שנה.

במחלה זו נשתלים תאי דלקת מגוונים בדופן המעי במקום תאי המעי הרגילים. בהתאם לסוג התאים ולכמותם מקבלים דרגות חומרה שונות של המחלה – כאשר הסימנים הקליניים המובילים הינם שלשולים הקאות והפרעות אכילה ותאבון. בהחלט יכולים להופיע גם סימנים נוספים כמו חולשה,עייפות, ירידת משקל, ועוד.

זוהי מחלה כרונית הווה אומר שאינה ניתנת לריפוי מוחלט !!  אולם – היא ניתנת לשליטה כלומר ניתן לנהל אותה היטב כך שלא יופיעו סימנים קליניים.

ניתן להוסיף ולומר שתאי הדלקת האלו מגיבים במיוחד לגירויים שונים, חלקם לפחות קשורים בסוג החלבון והפחמימות שהכלב או החתול מקבלים במנת המזון שלהם.

לפיכך – הטפול הראשוני במחלה מתחיל בשינוי התזונה לתזונה שגורמת לפחות גירויים – ולכן משתמשים במזון המכונה "היפו אלרגי " ומתאים למחלה הזו.

זהו מזון רפואי מיוחד שעוצב במיוחד לטפול במחלה.

הטפולים הנוספים הינם תרופות שונות  שמטרתן להוריד את הגירויים, ובנוסף לשמש כנוגדי דלקת. בהתאם לאופי הסימנים הקליניים מחליטים באילו תרופות יש להשתמש.

חשוב לקחת בחשבון שהתקפי מחלה  יכולים להגיע בכל שלב בחיי הכלב, להפוך לחמורים יותר או פחות, ולכן חשוב להקדיש תשומת לב להרגלי האכילה, למתן הצרכים,להקאות ולכל סימן של שינוי באורח החיים של הכלבים או החתולים החולים בה.

כמובן שאסור להחליף את התזונה אלא לפי הוראות הרופאים בביה"ח הוטרינרי נווה צדק.

לכן – אנא פנה/י  אלינו מראש לחידוש הזמנת מזון  מספר ימים לפני שהוא נגמר.

 

 

    שימרו על קשר